BLOG

Fogyókúra? Nem szükséges ha...

Fogyókúra? Nem szükséges ha...

Ezeket a kérdéseket gyakran teszik fel a vendégek a PD Széség Stúdióban. Minden kérdés megválaszolásában személyes véleményem, tapasztalatom található. Természetesen ez nem minden esetben egyezik a magazinokban olvasható, reklámokban hallható válaszokkal, sőt bizonyos esetekben eltérhet más szakemberek véleményétől.

Meggyőzhető vagyok... :)


Azt gondolom, nagyon kevesen vannak, akiknek nem okoz időnként problémát a testsúlya. Mit is tehetünk, hogy a lehető legkisebb küzdelemmel oldjuk meg a problémát?


Először is legyünk tisztában alkati sajátosságainkkal. Ha a családban körülnézünk, és mindenkinek széles a csípője, vastag a lába, esetleg erős a felső teste, nos ne számítsunk csodára, ez jár nekünk is.


Az ember napi tevékenységéhez energiára van szükség. Ha fogyni szeretnénk, két lehetőségünk van.


Az első, hogy kevesebb energiát juttatunk be, mint amit elhasználunk. Én a magam részéről nem értek egyet a fogyókúrával. Mint a nevében is benne van, ez egy "kúra" amely meghatározott ideig tart. A probléma az, hogy a legtöbb fogyókúra szabályokat állít, tilalmakat ír elő. A hétköznapi ember élete nehezen tudja ezeket a szabályokat hosszú ideig betartani. Ideig-óráig működik a plussz zöldség és gyümölcs beszerzése, a diétás élelmiszerek felkutatása. A tilos dolgokra pedig kiéhezünk... és ha lazítunk, olyan mennyiségben "zabáljuk" azokat, amennyit normál körülmények közt nem ennénk.


A megoldás a táplálkozási szokásaink megváltoztatásában van. Fontos a rendszeresség, reggeli, ebéd, vacsora. Naponta egyszer meleg étel, megfelelő mennyiségű folyadék, lehetőleg víz. A reggeli, déli órákban ehetünk többet, este kevesebbet, könnyen emészthetőt. Bármilyen finom is az étel,  nem kell még egyszer meríteni, nem kell még egy szelet kenyeret enni stb. Már azzal nagy lépést teszünk, ha nem a teljes telítettség érzéséig eszünk.


A második megoldás, ha több energiát használunk, mint amennyire szüksége van a szervezetünknek. Hogyan is lehet ezt? Nagyon intenzív és sok mozgással. Nem szeretnék erről részletesen írni, megfelelő szakemberek erről sokat és jól tájékoztatnak. Saját meglátásom szerint, aki most áll neki, legtöbbször minden előképzettség, sportolói múlt nélkül, szintén csak idei.óráig bírja a napi vagy két naponta történő intenzív mozgást. Jön a "most nem érek rá, a család, a munka, egyedül nincs kedvem...stb.". Kifogást a legkönnyebb találni.


Keressünk olyan mozgásformát, amit szívesen végzünk, amit nem érzünk nyűgnek. A mindennapi házi és kerti munka nem testmozgás. Ezek bár fizikai tevékenységek, de nem veszik igénybe szervezetünket olyan szinten, hogy azt plusszként éreznénk. Azokat az izmainkat is meg kell mozgatni, melyeket ezek a feladatok nem terhelnek. Legyen az kocogás, úszás, kiadós séta, minegy csak élvezzük! Nem kell mindenhova autóval menni, és a liftet is időnként átengedhetjük másoknak.


A legjobb megoldás, ha a fent említett két dolgot kombináljuk. Építsük úgy fel az életünket, hogy odafigyelve táplálkozzunk, rendszeresen mozogjunk. Vagyis váltsunk ÉLETMÓDOT! Lassan, de biztosan meghozza az eredményét. És még egy fontos dolog. Életünk előrehaladtával lassul a szervezet, egyre kevesebb energiára van szükségünk. Azaz még jobban kellene vigyáznunk, mert sokkal nehezebben szabadulunk meg a feleslegtől.


Mindezt ne csak az alakunkért, hanem az egészségünkért kellene elsősorban megtenni.


Már ma gondoljuk át mit, és hogyan változtatunk életmódunkon!

 

 

Kapcsolódó bejegyzések: